Atbalsta materiāls kvalitātes sistēmas izveidei un attīstībai

Privātuma politika.
Šī vietne neapstrādā un nesaglabā apmeklētāju datus, bet izmanto Google Analytics sīkdatnes (cookies) vietnes apmeklējuma statistikai. Tās Jūs varat atslēgt pārlūkprogrammas iestatījumos. Uzzināt vairāk

© 2023 - 2024 Izglītības kvalitātes valsts dienests

Mājas lapas izstrāde

Kvalitātes sistēmas uzbūve

Šajā materiālā piedāvātās kvalitātes sistēmas darbības princips balstīts uz jau labi zināmā kvalitātes cikla jeb Deminga apļa principu – plānot, darīt, pārbaudīt (kontrolēt), uzlabot. Taču uzsvars tiek likts uz risku domāšanu ar mērķi izmantot iespējas un novērst nevēlamus rezultātus.

Plānošanas posmā tiek definēti mērķi un sasniedzamie rezultāti; apzināti resursi, kas nepieciešami mērķu un rezultātu sasniegšanai; identificēti saistītie procesi un to mijiedarbība.

Darbības posmā tiek sagatavoti nepieciešamie dokumenti (ietver visus plānošanas dokumentus, kā arī dokumentus datu vākšanai un analīzei); vizualizēti nozīmīgākie procesi, nosakot atbildīgās personas vai atbildības jomas; iesaistītās puses tiek iepazīstinātas ar mērķiem un procesiem.

Pārbaudes (kontroles) posmā tiek veikts pašvērtēšanas process, kura ietvaros tiek apkopoti dati, novērtēti sasniegtie rezultāti attiecībā pret iepriekš nodefinētajiem mērķiem un kura rezultāti tiek atspoguļoti pašnovērtējuma ziņojumā; pašvērtēšanas procesa rezultātā tiek identificēti dažādi izglītības iestādes darbības aspekti, kurus nepieciešams uzlabot.

Uzlabojumu posmā tiek veikta procesu pārskatīšana un analīze, un tiek ieviesti vēlamie uzlabojumi, atgriežoties plānošanas posmā.

Konsekventi un paredzami rezultāti tiek sasniegti daudz efektīvāk, kad darbības tiek izprastas un vadītas kā savstarpēji saistīta sistēma. Līdz ar to kvalitātes sistēma sastāv no savstarpēji saistītiem procesiem, kas, izprotot kā tiek sasniegts rezultāts, ļauj izglītības iestādei optimizēt pašu sistēmu un uzlabot tās sniegumu.

Uz augšu